2017-10-27

Tisztelt Ügyfeleink!

Felhívjuk figyelmüket, hogy a 2017. évi parkolási engedélyek érvényessége 2018. január 31. napján lejár.

A 30/2010. (VI. 4.) Főv. Kgy. rendelet és a 35/2013.(V. 31.) III. kerületi önkormányzati rendelet szerint a parkolási engedélyek a kiadás napjától, de legkorábban 2018. január 1-től a tárgyévet követő év január 31. napjáig érvényesek, hosszabbításukra nincs lehetőség, minden évben új engedélyt kell igényelni. Így hamarosan aktuálissá válik a 2018. évi parkolási engedélyek igénylése iránti kérelmek benyújtása.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2018. évre szóló parkolási engedély iránti kérelmét benyújthatja már 2017. november 1-től, akár online is!
2017. januárjától lehetőséget biztosítunk az elektronikus ügyintézésre is. Ez a III. kerületi állandó lakcímmel rendelkező, saját tulajdonú vagy üzemben tartású, magyar felségjelzésű gépjárművekre a lakossági várakozási hozzájárulást (lakossági engedélyt) vagy az övezeten kívüli kedvezményt (Óbuda Kártyával igénybe vehető 90 percet) igénylő Ügyfeleink számára honlapunkon az Ügyfélablak menüponton keresztül érhető el. Így kiküszöbölhető az Ügyfélszolgálaton történő személyes ügyintézés, mivel az igénylés és a befizetés is az on-line felületen keresztül bankkártyával vagy banki átutalással történik. A költségtérítési díj összege bruttó 2.540 Ft engedélyenként. Amennyiben lakossági várakozási hozzájárulás mellett a kérelmező az Óbuda Kártyával igénybe vehető napi 90 perces átparkolást is igénybe kívánja venni, úgy az további bruttó 2.540 Ft összegű fizetési kötelezettséget von maga után.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az elutasított kérelmek kapcsán megfizetett költségtérítési díjak újabb kérelem benyújtása esetén nem használhatók fel, illetve nem visszatéríthetőek, ezen esetekben a költségtérítési díj ismételt megfizetése szükséges. Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos további információkat megtalálja honlapunkon az Ügyfélablak regisztráció menüpont alatt elérhető Felhasználási és adatvédelmi tájékoztatóban.

Személyes ügyintézésre a Mozaik u. 7. szám alatti Ügyfélszolgálatunkon van lehetőség, ahol a zárás előtti fél órában kizárólag időponttal rendelkező ügyfeleket áll módunkban fogadni.

Tekintettel az igénylés időszakában jelentősen megnövekedő telefonos és személyes ügyfélforgalomra és várakozási időre, ajánlott az előzetes időpont foglalás honlapunkon az Ügyfélablakon vagy Call Centerünkön keresztül a 06 21 208 8002 számon.

A kérelmek benyújtásához kapcsolódó költségtérítés (regisztrációs díj), illetve kedvezménydíjak megfizetése nem csak készpénzben, hanem bankkártyás fizetéssel is lehetséges Ügyfélszolgálatunkon.

A postán benyújtott kérelmek esetében a költségtérítés (regisztrációs díj), illetve kedvezménydíjak megfizetésére csak banki átutalással van lehetőség! A postai úton benyújtott kérelmek elbírálásnak határideje a beérkezésüktől számított 30 nap, amennyiben nem kerül sor hiánypótlási felhívás kiküldésére.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy új formanyomtatványaink, amelyeken egyben információt találnak arra vonatkozóan is, hogy melyek a kérelem benyújtásakor csatolandó dokumentumok, honlapunkon elérhetőek: https://obudaiparkolas.hu/nyomtatvanyok/.

Nyomatékosan kérjük Önöket az új formanyomtatványok használatára, mivel kizárólag azokat áll módunkban befogadni mind a személyes ügyfélszolgálati, mind a postai engedély igénylés során.

Fennálló gépjárműadó-, illetve pótdíjtartozás esetén az engedély nem adható ki.

Társaságunk Ügyfélszolgálata 2017. december 23-tól 2018. január 1-ig zárva tart.

Kérjük Önöket, hogy gondoskodjanak idejében a 2018. évi engedélyük igényléséről, mivel érvényes engedély hiányában 2018. február 1. után pótdíj kerülhet kiszabásra.